Cserép Máté honlapja


Gyorslinkek: tartalom, navigáció.


Oktatás » ELTE » Szoftvertechnológia » 2018/2019 tavasz


Célkitűzés

A kurzus célja a szoftvertechnológia alapjainak megismerése, a szoftverfejlesztési folyamat áttekintése, szoftverek tervezési alapelveinek elsajátítása, elsősorban az objektumorientált programozás szemszögéből. A félév során a hallgatók megismerhetik az UML modellező nyelvet, a statikus és dinamikus tervezést.
A tárgy tejesítésével a hallgatók képesek lesznek objektumorientált alkalmazások tervezésére, valamint fejlesztésének menedzselésére.

Előfeltételek

  • Programozás (erős)

Szükséges előismeretek

  • Procedurális programozás, programozási tételek.
  • Típusoritentált programozás, típuskonstrukciók.
  • C++ és/vagy C# programozási nyelvi alapismeretek.

Számonkérés

A félév során a hallgatóknak 2-3 fős csapatokban dolgozva kell egy kitűzött objektumorientált szoftvert specifikálniuk, implementálniuk és dokumentálniuk, projektmunka keretében.
A gyakorlati órák keretében a projektmunka 4 alkalommal kerül értékelésre (a 4., 7., 10. és 13. héten).
Az előadások elméleti anyagából a félév végén zárthelyi dolgozatot kell teljesíteni, amelynek értékelése kétfokozatú. A sikertelen (0-1) zárthelyi javítására, pótlásra lesz lehetőség.

Értékelés

A hallgatók a tárgyból aláírást, valamint gyakorlati jegyet szerezhetnek.
Az aláírás előfeltétele az elméleti zárthelyi sikeres teljesítése, valamint mind a 4 projekt értékelési mérföldkő legalább elégséges (2) szintre történő elfogadtatása.
A gyakorlati jegy a 4 projekt értékelési mérföldkőnél szerzett érdemjegy átlaga.

Feladatkiírás

A félév folyamán az összes csapatnak egy két játékos által játszott kompetitív tower defense jellegű játékot kell megvalósítani.
Az alapjáték specifikálása és implementálása az elégséges érdemjegynek felel meg (2 fős csapatok estén közepes érdemjegynek). Többletpontok részfeladatok megvalósításával szerezhetőek.
Jeles érdemjegyhez kötelező a Hálózati megvalósítás részfeladatot teljesíteni!

Tower Defense játék

Jelen feladatkiírás az 1. és 2. gyakorlati csoportra vonatkozik.

Projektvezető szolgáltatás

GitLab

Projekt mérföldkövek

  • 4. hét: Követelményelemzés: megvalósíthatósági terv, funkcionális és nem funkcionális specifikáció, felhasználói eset diagramok, felhasználói történetek
  • 7. hét: Megoldási terv: statikus és dinamikus terv, osztály diagram, komponens diagram, szekvencia diagram, felhasználói felület terv (wireframe mockup)
  • 10. hét: Prototípus: részleges implementáció, leegyszerűsített grafika, de az implementált részek helyesen működnek
  • 13. hét: Végleges termék: teljes funkcionalitás, dokumentálva, tesztelve

Előadás segédanyagok