A kurzussal kapcsolatos általános információk és követelmények a Canvasban találhatóak!
Ezen a weboldalon a kurzus előadásának és gyakorlatainak segédanyagai kerülnek közzétételre a könnyebb (publikus) elérhetőség céljából.
Előadás tematika
- Bevezetés (prezentáció)
- A .NET platform és a C# programozási nyelv (prezentáció)
- Windows Forms alapismeretek, eseményvezérlés
(prezentáció)
- Windows Forms alkalmazások architektúrája
(prezentáció)
- Windows Forms dinamikus felhasználói felület, elemi grafika
(prezentáció)
- Windows Forms alkalmazások tesztelése
(prezentáció)
- Többszálú programozás C#-ban
(prezentáció)
- Windows Presentation Foundation (WPF) alapismeretek
(prezentáció)
- WPF alkalmazások architektúrája
(prezentáció)
- Összetett WPF alkalmazások és erőforrások kezelése
(prezentáció)
- Adatbáziskezelés C#-ban
(prezentáció)
- Xamarin alapismeretek
(prezentáció)
- Platformspecifikus Xamarin alkalmazások
(prezentáció)
- Alkalmazások lokalizációja
(prezentáció)
Gyakorlati tematika
- Bevezetés, fejlesztőkörnyezet (Visual Studio) megismerése
- Word Counter: munkafuzet.pdf
- Quit, Button Hunt, Digital Clock: munkafuzet.pdf
- Word Counter (Windows Forms): munkafuzet.pdf
- File Explorer: munkafuzet.pdf
- Word Counter (testing): munkafuzet.pdf
- Image Downloader: munkafuzet.pdf
- Source Code Editor: munkafuzet.pdf
- Ping-Pong Game: munkafuzet.pdf
- TodoList: munkafuzet.pdf
- Image Downloader Mobile App: munkafuzet.pdf
Feladatok
- Windows Forms grafikus felületű alkalmazás
- Követelmények: A megvalósításnak felhasználóbarátnak, és könnyen kezelhetőnek kell lennie. A szerkezetében törekednie kell az objektumorientált szemlélet megtartására. A programot háromrétegű (modell/nézet/perzisztencia) architektúrában kell felépíteni. A modell funkcionalitását egységtesztek segítségével kell ellenőrizni.
- Dokumentáció: Tartalmaznia kell a feladat elemzését, felhasználói eseteit (UML felhasználói esetek diagrammal), a program szerkezetének leírását (UML osztálydiagrammal), valamint a tesztesetek ismertetését.
- Feladatsor, Mintadokumentáció, Mintaprogram
- WPF grafikus felületű alkalmazás
- Követelmények: A megvalósításnak felhasználóbarátnak, és könnyen kezelhetőnek kell lennie. A szerkezetében törekednie kell az objektumorientált szemlélet megtartására. A programot MVVM architektúrában kell felépíteni. A modell funkcionalitását egységtesztek segítségével kell ellenőrizni.
- Dokumentáció: Tartalmaznia kell a feladat elemzését, felhasználói eseteit (UML felhasználói esetek diagrammal), a program szerkezetének leírását (UML osztálydiagrammal), valamint a tesztesetek ismertetését.
- Feladatsor, Mintadokumentáció, Mintaprogram
- Xamarin alkalmazás
- Követelmények: A megvalósításnak felhasználóbarátnak, és könnyen kezelhetőnek kell lennie. A szerkezetében törekednie kell az objektumorientált szemlélet megtartására. A programot MVVM architektúrában kell felépíteni. A modell funkcionalitását egységtesztek segítségével kell ellenőrizni. A megvalósítást csak egy választott platformra kell elkészíteni.
- Dokumentáció: Tartalmaznia kell a feladat elemzését, felhasználói eseteit (UML felhasználói esetek diagrammal), a program szerkezetének leírását (UML osztálydiagrammal), valamint a tesztesetek ismertetését.
- Feladatsor, Mintadokumentáció, Mintaprogram