Cserép Máté honlapja


Gyorslinkek: tartalom, navigáció.


Oktatás » ELTE » Eseményvezérelt alkalmazások » 2021/2022 ősz


A kurzussal kapcsolatos általános (minden gyakorlati csoportra vonatkozó) információk és követelmények a Canvasban találhatóak!

Ezen a weboldalon a kurzus előadásának és gyakorlatainak segédanyagai kerülnek közzétételre a könnyebb (publikus) elérhetőség céljából.

Előadás tematika

  1. Bevezetés (prezentáció)
  2. A .NET platform és a C# programozási nyelv (prezentáció)
  3. Windows Forms alapismeretek, eseményvezérlés (prezentáció)
  4. Windows Forms alkalmazások architektúrája (prezentáció)
  5. Windows Forms dinamikus felhasználói felület, elemi grafika
  6. Windows Forms alkalmazások tesztelése
  7. Többszálú programozás C#-ban
  8. Windows Presentation Foundation (WPF) alapismeretek
  9. WPF alkalmazások architektúrája
  10. Összetett WPF alkalmazások
  11. Adatbáziskezelés C#-ban
  12. Xamarin alapismeretek
  13. Platformspecifikus Xamarin alkalmazások

Gyakorlati tematika

  1. Bevezetés, fejlesztőkörnyezet (Visual Studio) megismerése
  2. Word Counter: munkafuzet.pdf
  3. Quit, Button Hunt, Digital Clock: munkafuzet.pdf

Feladatok

  1. Windows Forms grafikus felületű alkalmazás
    • Követelmények: A megvalósításnak felhasználóbarátnak, és könnyen kezelhetőnek kell lennie. A szerkezetében törekednie kell az objektumorientált szemlélet megtartására. A programot háromrétegű (modell/nézet/perzisztencia) architektúrában kell felépíteni. A modell funkcionalitását egységtesztek segítségével kell ellenőrizni.
    • Dokumentáció: Tartalmaznia kell a feladat elemzését, felhasználói eseteit (UML felhasználói esetek diagrammal), a program szerkezetének leírását (UML osztálydiagrammal), valamint a tesztesetek ismertetését.
    • Feladatsor, Mintadokumentáció, Mintaprogram
  2. WPF grafikus felületű alkalmazás
    • Követelmények: A megvalósításnak felhasználóbarátnak, és könnyen kezelhetőnek kell lennie. A szerkezetében törekednie kell az objektumorientált szemlélet megtartására. A programot MVVM architektúrában kell felépíteni. A modell funkcionalitását egységtesztek segítségével kell ellenőrizni.
    • Dokumentáció: Tartalmaznia kell a feladat elemzését, felhasználói eseteit (UML felhasználói esetek diagrammal), a program szerkezetének leírását (UML osztálydiagrammal), valamint a tesztesetek ismertetését.
    • Feladatsor, Mintadokumentáció, Mintaprogram
  3. Xamarin alkalmazás
    • Követelmények: A megvalósításnak felhasználóbarátnak, és könnyen kezelhetőnek kell lennie. A szerkezetében törekednie kell az objektumorientált szemlélet megtartására. A programot MVVM architektúrában kell felépíteni. A modell funkcionalitását egységtesztek segítségével kell ellenőrizni. A megvalósítást csak egy választott platformra kell elkészíteni.
    • Dokumentáció: Tartalmaznia kell a feladat elemzését, felhasználói eseteit (UML felhasználói esetek diagrammal), a program szerkezetének leírását (UML osztálydiagrammal), valamint a tesztesetek ismertetését.
    • Feladatsor, Mintadokumentáció, Mintaprogram