Cserép Máté honlapja


Gyorslinkek: tartalom, navigáció.


Oktatás » ELTE » Eseményvezérelt alkalmazások » 2021/2022 ősz


A kurzussal kapcsolatos általános információk és követelmények a Canvasban találhatóak!

Ezen a weboldalon a kurzus előadásának és gyakorlatainak segédanyagai kerülnek közzétételre a könnyebb (publikus) elérhetőség céljából.

Előadás tematika

  1. Bevezetés (prezentáció)
  2. A .NET platform és a C# programozási nyelv (prezentáció)
  3. Windows Forms alapismeretek, eseményvezérlés (prezentáció)
  4. Windows Forms alkalmazások architektúrája (prezentáció)
  5. Windows Forms dinamikus felhasználói felület, elemi grafika (prezentáció)
  6. Windows Forms alkalmazások tesztelése (prezentáció)
  7. Többszálú programozás C#-ban (prezentáció)
  8. Windows Presentation Foundation (WPF) alapismeretek (prezentáció)
  9. WPF alkalmazások architektúrája (prezentáció)
  10. Összetett WPF alkalmazások és erőforrások kezelése (prezentáció)
  11. Adatbáziskezelés C#-ban (prezentáció)
  12. Xamarin alapismeretek (prezentáció)
  13. Platformspecifikus Xamarin alkalmazások (prezentáció)

Gyakorlati tematika

  1. Bevezetés, fejlesztőkörnyezet (Visual Studio) megismerése
  2. Word Counter: munkafuzet.pdf
  3. Quit, Button Hunt, Digital Clock: munkafuzet.pdf
  4. Word Counter (Windows Forms): munkafuzet.pdf
  5. File Explorer: munkafuzet.pdf
  6. Word Counter (testing): munkafuzet.pdf
  7. Image Downloader: munkafuzet.pdf
  8. Source Code Editor: munkafuzet.pdf
  9. Ping-Pong Game: munkafuzet.pdf
  10. TodoList: munkafuzet.pdf
  11. Image Downloader Mobile App: munkafuzet.pdf

Feladatok

  1. Windows Forms grafikus felületű alkalmazás
    • Követelmények: A megvalósításnak felhasználóbarátnak, és könnyen kezelhetőnek kell lennie. A szerkezetében törekednie kell az objektumorientált szemlélet megtartására. A programot háromrétegű (modell/nézet/perzisztencia) architektúrában kell felépíteni. A modell funkcionalitását egységtesztek segítségével kell ellenőrizni.
    • Dokumentáció: Tartalmaznia kell a feladat elemzését, felhasználói eseteit (UML felhasználói esetek diagrammal), a program szerkezetének leírását (UML osztálydiagrammal), valamint a tesztesetek ismertetését.
    • Feladatsor, Mintadokumentáció, Mintaprogram
  2. WPF grafikus felületű alkalmazás
    • Követelmények: A megvalósításnak felhasználóbarátnak, és könnyen kezelhetőnek kell lennie. A szerkezetében törekednie kell az objektumorientált szemlélet megtartására. A programot MVVM architektúrában kell felépíteni. A modell funkcionalitását egységtesztek segítségével kell ellenőrizni.
    • Dokumentáció: Tartalmaznia kell a feladat elemzését, felhasználói eseteit (UML felhasználói esetek diagrammal), a program szerkezetének leírását (UML osztálydiagrammal), valamint a tesztesetek ismertetését.
    • Feladatsor, Mintadokumentáció, Mintaprogram
  3. Xamarin alkalmazás
    • Követelmények: A megvalósításnak felhasználóbarátnak, és könnyen kezelhetőnek kell lennie. A szerkezetében törekednie kell az objektumorientált szemlélet megtartására. A programot MVVM architektúrában kell felépíteni. A modell funkcionalitását egységtesztek segítségével kell ellenőrizni. A megvalósítást csak egy választott platformra kell elkészíteni.
    • Dokumentáció: Tartalmaznia kell a feladat elemzését, felhasználói eseteit (UML felhasználói esetek diagrammal), a program szerkezetének leírását (UML osztálydiagrammal), valamint a tesztesetek ismertetését.
    • Feladatsor, Mintadokumentáció, Mintaprogram

Minta feladatsorok