Előfeltételek
- Adatszerkezetek és algoritmusok (erős)
Szükséges előismeretek
- Procedurális és objektumorientált programozás.
- Alapvető algoritmusok és adatszerkezetek.
- C++ programozási nyelvi alapismeretek.
Számonkérés
A tárgyból a hallgatók aláírást, valamint gyakorlati jegyet kapnak, amelynek megszerzéséhez a félév során a hallgatóknak három beadandót kell teljesíteniük.
A beadandók dokumentációból, valamint programból állnak, utóbbi csak a megfelelő dokumentáció bemutatásával értékelhető. A beadandók ötfokozatú skálán értékelhetőek. Csak a kitűzött feladatot megoldó, önállóan megvalósított, hibátlanul működő, letesztelt program fogadható el.
Értékelés
Az aláírás előfeltétele mindhárom beadandó elfogadtatása. A beadandók ötfokozatú skálán értékelhetőek. A kiírásban megadott időpontig beadott, és utólag elfogadott beadandó értékelése 5-ös. Minden hét csúszás egy jegy levonást eredményez. Legfeljebb 4 hét csúszás engedélyezett minden beadandóval, aki addig nem mutat be értékelhető programot, az nem jogosult gyakorlati jegyre.
Amennyiben a hallgató a bemutatáskor nem tudja megvédeni a beadandóját, vagy megállapíthatóan nem önálló munkát adott be, úgy az nem teljesítettnek minősül, és a gyakorlati jegy megtagadásra kerül.
A gyakorlati jegy a három beadandó feladatra adott pontszám átlaga.
Időpontok és határidők
- 1. beadandó elkészítése: március 21. csütörtök, 17:00
- 2. beadandó elkészítése: április 25. csütörtök, 17:00
- 3. beadandó elkészítése: május 23. csütörtök, 17:00
- Beadandók legkésőbbi leadása: június 6. csütörtök, 17:00
Beadandók követelményei
Dokumentáció:
A dokumentációnak jól áttekinthetőnek, megfelelően formázottnak kell lennie, tartalmaznia kell a fejlesztő adatait, a feladatleírást, valamint az egyes feladatcsoportokban megszabott további tartalmat.
A dokumentáció ne tartalmazzon kódrészleteket, illetve képenyőképeket. A megjelenő diagramokat megfelelő szerkesztőeszköz segítségével kell előállítani.
A dokumentációt elektronikusan, PDF formátumban kell leadni.
Program:
Csak a funkcionálisan működő, felhasználó barát (könnyen használható, szép, öndokumentáló), kódolását tekintve átlátható, tetszetős megoldásokat tartalmazó program fogadható el.
A megvalósításban a fejlesztőkörnyezet által biztosított valamennyi nyelvi elem és lehetőség használható, a kódolási stílusnak meg kell felelnie az előadáson és gyakorlaton látottaknak. A programnak hibatűrőnek (hiba esetén ne omoljon össze), valamint bolondbiztosnak kell lennie (kezelje a hibás bevitt adatokat), és kezelnie kell a feladatnak megfelelő bemeneteket. A program működése során legyen informatív (idegen felhasználónak is látnia kell, hogy mit tesz a program).
Beadandók leadása és bemutatása
A beadandókat a megadott határidőre, e-mailben kell leadni.
Az e-mailben a beadandó program forrását, valamint a dokumentációt PDF formátumban csatolmányként, csomagolva, ZIP kiterjesztéssel, <digitus kód>.zip fájlnéven kell elküldeni.
A levél tárgyát a [NET1] előtaggal kell kezdeni, amit szóköz és a feladatcsoport száma (1-3) követ (pl. [NET1] 1). A megfelelően elküldött beadandók visszajelzést kapnak az e-mail feldolgozásakor.
A feltöltést követően a beadandókat személyesen is be kell mutatni, és válaszolni a feltett kérdésekre.
Beadandó feladatok
- Objektumorientált konzol felületű alkalmazás (feladatsor), (minta dokumentáció)
Követelmények: A megvalósítás során törekedni kell az objektumorientált szemlélet használatára, beleértve az öröklődést és polimorfizmust, valamint a kódismétlődések kerülésére.
Dokumentáció: Tartalmaznia kell a feladat elemzését, a program szerkezetésnek leírását (UML osztálydiagrammal), valamint a végállapot teszteseteit. - Windows Forms grafikus felületű alkalmazás (feladatsor)
Követelmények: A megvalósításnak felhasználóbarátnak, és könnyen kezelhetőnek kell lennie. A szerkezetében törekednie kell az objektumorientált szemlélet megtartására. A programot kétrétegű (modell/nézet) architektúrában kell felépíteni.
Dokumentáció: Tartalmaznia kell a feladat elemzését, felhasználói eseteit (UML felhasználói esetek diagrammal), valamint a program szerkezetének leírását (UML osztálydiagrammal). - WPF grafikus felületű alkalmazás (feladatsor)
Követelmények: A megvalósításnak felhasználóbarátnak, és könnyen kezelhetőnek kell lennie. A szerkezetében törekednie kell az objektumorientált szemlélet megtartására. A programot MVVM architektúrában kell felépíteni.
Dokumentáció: Tartalmaznia kell a feladat elemzését, felhasználói eseteit (UML felhasználói esetek diagrammal), a program szerkezetének leírását (UML osztálydiagrammal), valamint a végállapot teszteseteit.
Tematika
- A .NET keretrendszer felépítése és működése (emlékeztető)
- C#: alapismeretek (emlékeztető), (példaprogramok)
- C#: objektumorientált alkalmazások (emlékeztető), (példaprogramok)
- C#: nyelvi könytárak és gyűjtemények, fájlkezelés (példaprogramok)
- C#: speciális nyelvi elemek, nyelvbe ágyazott lekérdezések, párhuzamosítás (példaprogramok)
- WinForms: alapismeretek, eseménykezelés (példaprogramok)
- Tavaszi szünet
- Tavaszi szünet
- WinForms: elemi grafika és többrétegű, összetett alkalmazások (példaprogramok)
- WPF: alapismeretek (példaprogramok)
- WPF: alkalmazások architektúrája (példaprogramok)
- WPF: objektumrelációs adatkezelés (példaprogramok)
- Szoftverfejlesztés .NET környezetben
- Beadandó bemutatás
- Beadandó bemutatás
Ajánlott szakirodalom
- Trey Nash: C# 2008 - Könnyen is lehet! Panem, 2009.
- Andrew Troelsen: A C# 2008 és a .NET 3.5. SZAK Kiadó, 2009.
- Alex Mackey: A .NET 4.0 és a Visual Studio 2010. SZAK Kiadó, 2010.
- Trey Nash: Accelerated C# 2010. Apress, 2010.
- Andrew Troelsen: Pro C# 5.0 and the .NET 4.5 Framework. Apress, 2012.
- Larry Tenny: Entity Framework 4.0 Recipes - A Problem-Solution Approach. Apress, 2010.