Cserép Máté honlapja


Gyorslinkek: tartalom, navigáció.


Oktatás » ELTE » Eseményvezérelt alkalmazások » 2020/2021 ősz


Információk és követelmények

A kurzussal kapcsolatos általános (minden gyakorlati csoportra vonatkozó) információk és követelmények a Canvasban találhatóak!

Ezen a weboldalon a 2. negyedév tematikáját alkotó C#/.NET témakör előadásai, heti házi feladatai, beadandó segédanyagai lesznek elérhetőek.

Előadás tematika

Az előadások anyagai (prezentációk, példaprogramok) később lesznek elérhetőek.
7. előadás
  • A .NET platform és a C# programozási nyelv
  • Windows Forms alapismeretek, eseményvezérlés
8. előadás
  • Windows Forms dinamikus felhasználói felület, elemi grafika
9. előadás
  • Windows Forms alkalmazások architektúrája és tesztelése
  • Windows Forms alkalmazások párhuzamosítása
10. előadás
  • Windows Presentation Foundation (WPF) alapismeretek
  • WPF alkalmazások architektúrája
11. előadás
  • Összetett WPF alkalmazások
  • WPF erőforrások kezelése
12. előadás
  • Entity Framework: objektumrelációs adatkezelés
13. előadás
  • Xamarin alapismeretek

Heti házi feldatok

7. Word Counter

Munkafüzet: 07.pdf

8. File Explorer

Munkafüzet: 08.pdf

9. Image Downloader

Munkafüzet: 09.pdf

10. Source Editor

Munkafüzet: 10.pdf

11. Ping-Pong Game

Munkafüzet: 11.pdf

12. Todo List (Entity Framework)

Munkafüzet: 12.pdf

Beadandó feladatok

  1. Windows Forms grafikus felületű alkalmazás
    • Követelmények: A megvalósításnak felhasználóbarátnak, és könnyen kezelhetőnek kell lennie. A szerkezetében törekednie kell az objektumorientált szemlélet megtartására. A programot háromrétegű (modell/nézet/perzisztencia) architektúrában kell felépíteni. A modell funkcionalitását egységtesztek segítségével kell ellenőrizni.
    • Dokumentáció: Tartalmaznia kell a feladat elemzését, felhasználói eseteit (UML felhasználói esetek diagrammal), a program szerkezetének leírását (UML osztálydiagrammal), valamint a tesztesetek ismertetését.
    • Feladatsor, Mintadokumentáció, Mintaprogram
    • Javasolt határidő: 10. hét (oktatási)
  2. WPF grafikus felületű alkalmazás
    • Követelmények: A megvalósításnak felhasználóbarátnak, és könnyen kezelhetőnek kell lennie. A szerkezetében törekednie kell az objektumorientált szemlélet megtartására. A programot MVVM architektúrában kell felépíteni. A modell funkcionalitását egységtesztek segítségével kell ellenőrizni.
    • Dokumentáció: Tartalmaznia kell a feladat elemzését, felhasználói eseteit (UML felhasználói esetek diagrammal), a program szerkezetének leírását (UML osztálydiagrammal), valamint a tesztesetek ismertetését.
    • Feladatsor, Mintadokumentáció, Mintaprogram
    • Javasolt határidő: 13. hét (oktatási)