Információk és követelmények
A kurzussal kapcsolatos általános (minden gyakorlati csoportra vonatkozó) információk és követelmények a Canvasban találhatóak!
Ezen a weboldalon a 2. negyedév tematikáját alkotó C#/.NET témakör előadásai, heti házi feladatai, beadandó segédanyagai lesznek elérhetőek.
Előadás tematika
7. előadás
- A .NET platform és a C# programozási nyelv (prezentáció)
- Windows Forms alapismeretek, eseményvezérlés
(prezentáció)
8. előadás
- Windows Forms dinamikus felhasználói felület, elemi grafika
(prezentáció)
9. előadás
- Windows Forms alkalmazások architektúrája és tesztelése
(prezentáció)
- Windows Forms alkalmazások párhuzamosítása
(prezentáció)
10. előadás
- Windows Presentation Foundation (WPF) alapismeretek
(prezentáció)
- WPF alkalmazások architektúrája
(prezentáció)
11. előadás
- Összetett WPF alkalmazások
(prezentáció)
- WPF erőforrások kezelése
(prezentáció)
12. előadás
- Entity Framework: objektumrelációs adatkezelés
(prezentáció)
13. előadás
- Xamarin alapismeretek
(prezentáció)
Heti házi feladatok
7. Word Counter
Munkafüzet: 07.pdf
8. File Explorer
Munkafüzet: 08.pdf
9. Image Downloader
Munkafüzet: 09.pdf
10. Source Editor
Munkafüzet: 10.pdf
11. Ping-Pong Game
Munkafüzet: 11.pdf
12. Todo List (Entity Framework)
Munkafüzet: 12.pdf
Beadandó feladatok
- Windows Forms grafikus felületű alkalmazás
- Követelmények: A megvalósításnak felhasználóbarátnak, és könnyen kezelhetőnek kell lennie. A szerkezetében törekednie kell az objektumorientált szemlélet megtartására. A programot háromrétegű (modell/nézet/perzisztencia) architektúrában kell felépíteni. A modell funkcionalitását egységtesztek segítségével kell ellenőrizni.
- Dokumentáció: Tartalmaznia kell a feladat elemzését, felhasználói eseteit (UML felhasználói esetek diagrammal), a program szerkezetének leírását (UML osztálydiagrammal), valamint a tesztesetek ismertetését.
- Feladatsor, Mintadokumentáció, Mintaprogram
- Javasolt határidő: 10. hét (oktatási)
- WPF grafikus felületű alkalmazás
- Követelmények: A megvalósításnak felhasználóbarátnak, és könnyen kezelhetőnek kell lennie. A szerkezetében törekednie kell az objektumorientált szemlélet megtartására. A programot MVVM architektúrában kell felépíteni. A modell funkcionalitását egységtesztek segítségével kell ellenőrizni.
- Dokumentáció: Tartalmaznia kell a feladat elemzését, felhasználói eseteit (UML felhasználói esetek diagrammal), a program szerkezetének leírását (UML osztálydiagrammal), valamint a tesztesetek ismertetését.
- Feladatsor, Mintadokumentáció, Mintaprogram
- Javasolt határidő: 13. hét (oktatási)