Cserép Máté honlapja


Gyorslinkek: tartalom, navigáció.


Oktatás » ELTE » Eseményvezérelt alkalmazások » 2022/2023 ősz


A kurzussal kapcsolatos általános információk és követelmények a Canvasban találhatóak!

Ezen a weboldalon a kurzus előadásának és gyakorlatainak segédanyagai kerülnek közzétételre a könnyebb (publikus) elérhetőség céljából.

Előadás tematika

  1. Bevezetés (prezentáció)
  2. A .NET platform és a C# programozási nyelv (prezentáció)
  3. Windows Forms alapismeretek, eseményvezérlés (prezentáció)
  4. Windows Forms alkalmazások architektúrája (prezentáció)
  5. Windows Forms dinamikus felhasználói felület, elemi grafika (prezentáció)
  6. Windows Forms alkalmazások tesztelése (prezentáció)
  7. Többszálú programozás C#-ban (prezentáció)
  8. Windows Presentation Foundation (WPF) alapismeretek (prezentáció)
  9. WPF alkalmazások architektúrája (prezentáció)
  10. Összetett WPF alkalmazások és erőforrások kezelése (prezentáció)
  11. MAUI alapismeretek (prezentáció)
  12. MAUI alkalmazások perzisztenciája (prezentáció)

Gyakorlati tematika

  1. Bevezetés, fejlesztőkörnyezet (Visual Studio) megismerése
  2. Dokumentum statisztikák: munkafuzet.pdf
  3. Quit, Button Hunt, Digital Clock: munkafuzet.pdf
  4. Dokumentum statisztikák (grafikus felülettel): munkafuzet.pdf
  5. Dokumentum statisztikák (függőségi befecskendezéssel): munkafuzet.pdf
  6. Dokumentum statisztikák (tesztelés): munkafuzet.pdf
  7. Dokumentum statisztikák (párhuzamos programozás): munkafuzet.pdf
  8. Képletöltő alkalmazás (MV): munkafuzet.pdf
  9. Képletöltő alkalmazás (MVVM): munkafuzet.pdf
  10. WPF animációk: munkafuzet.pdf
  11. Képletöltő mobilalkalmazás: munkafuzet.pdf
  12. Képletöltő mobilalkalmazás (perzisztencia): munkafuzet.pdf

Feladatok

  1. Windows Forms grafikus felületű alkalmazás
    • Követelmények: A megvalósításnak felhasználóbarátnak, és könnyen kezelhetőnek kell lennie. A szerkezetében törekednie kell az objektumorientált szemlélet megtartására. A programot háromrétegű (modell/nézet/perzisztencia) architektúrában kell felépíteni. A modell funkcionalitását egységtesztek segítségével kell ellenőrizni.
    • Dokumentáció: Tartalmaznia kell a feladat elemzését, felhasználói eseteit (UML felhasználói esetek diagrammal), a program szerkezetének leírását (UML osztálydiagrammal), valamint a tesztesetek ismertetését.
    • Feladatsor, Mintadokumentáció, Mintaprogram
  2. WPF grafikus felületű alkalmazás
    • Követelmények: A megvalósításnak felhasználóbarátnak, és könnyen kezelhetőnek kell lennie. A szerkezetében törekednie kell az objektumorientált szemlélet megtartására. A programot MVVM architektúrában kell felépíteni. A modell funkcionalitását egységtesztek segítségével kell ellenőrizni.
    • Dokumentáció: Tartalmaznia kell a feladat elemzését, felhasználói eseteit (UML felhasználói esetek diagrammal), a program szerkezetének leírását (UML osztálydiagrammal), valamint a tesztesetek ismertetését.
    • Feladatsor, Mintadokumentáció, Mintaprogram
  3. MAUI alkalmazás
    • Követelmények: A megvalósításnak felhasználóbarátnak, és könnyen kezelhetőnek kell lennie. A szerkezetében törekednie kell az objektumorientált szemlélet megtartására. A programot MVVM architektúrában kell felépíteni. A modell funkcionalitását egységtesztek segítségével kell ellenőrizni. A megvalósítást csak egy választott platformra kell elkészíteni.
    • Dokumentáció: Tartalmaznia kell a feladat elemzését, felhasználói eseteit (UML felhasználói esetek diagrammal), a program szerkezetének leírását (UML osztálydiagrammal), valamint a tesztesetek ismertetését.
    • Feladatsor, Mintadokumentáció, Mintaprogram

Minta feladatsorok